㰀洀攀琀愀 挀栀愀爀猀攀琀㴀∀甀琀昀ⴀ㠀∀㸀
㰀琀椀琀氀攀㸀℀䈄䀄〄㴄㠄䘄〄 㴀〄 ᐀ጄ 䄀⸄᐀⸄Ḁ䄄㔄㴄㸄㈄㸄㰄⼀琀椀琀氀攀㸀
㰀戀漀搀礀 戀愀挀欀最爀漀甀渀搀㴀∀㈀⸀樀瀀最∀㸀 㰀⼀戀漀搀礀 戀愀挀欀最爀漀甀渀搀㸀
㰀氀攀昀琀㸀
㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㘀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀爀漀眀渀∀㸀က㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄㰄⼀瀀㸀㰀戀爀㸀
㰀琀愀戀氀攀 戀漀爀搀攀爀㴀∀㐀∀ 眀椀搀琀栀㴀∀ ─∀ 挀攀氀氀猀瀀愀挀椀渀最㴀∀ ∀ 戀漀爀搀攀爀挀漀氀漀爀㴀∀戀氀甀攀∀㸀
| 㰀琀搀 挀漀氀猀瀀愀渀㴀∀㌀∀ 瘀愀氀椀最渀㴀∀甀瀀∀㸀
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㔀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀甀攀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 挀攀渀琀攀爀㸀
Агресивно поведение и пристъпи на негативизъм при деца в ранна възраст㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀
က㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㠀 㼀䀄㠄䄄䈄䨄㼄㠄 㴀〄 㴀㔄㌄〄䈄㠄㈄㠄㜄䨄㰄 㼀䀄㠄 㐀㔄䘄〄 ㈀ 䀀〄㴄㴄〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄
От Емилия Костадинова (детски педиатър)
Публикувана: 2008-09-23 08:00ἀ㸄䄄㬄㔄㐄㴄〄 䀀㔄㐄〄㨄䘄㠄伄㨄 㤀⼀ ㈀⼀㈀ ㌀
㰀洀攀琀愀 挀栀愀爀猀攀琀㴀∀甀琀昀ⴀ㠀∀㸀
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀℀㼄䀄〄㈄伄㴄㔄䈄㸄 䄀 ㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 ㈀ 䀀〄㴄㴄〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄 㼀㸄䄄䈄〄㈄伄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄䈄㔄 ㈀ 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄Ⰴ ㈀ 㨀㸄㠄䈄㸄 䈀㔄 䈀䀄伄㈄〄 㐀〄 㴀〄㰄㔄䀄伄䈄 㴀㔄㜄〄〄㈄㴄〄 㠀 㼀䀄〄㈄㠄㬄㴄〄 䀀㔄〄㨄䘄㠄伄Ⰴ 㐀〄 㠀㜄㰄㠄䄄㬄伄䈄 㐀㔄㤄㴄㸄䄄䈄Ⰴ 㨀㸄伄䈄㸄 㐀〄 䄀㰄㔄㨄䜄㠄 㸀䄄䈄㸄伄䈄㔄㬄䄄䈄㈄〄䈄〄⸄ ∀㔄㜄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄 㼀䀄㔄㐄㠄㜄㈄㠄㨄㈄〄䈄 䌀 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄䈄㔄 䀀〄㜄㬄㠄䜄㴄㠄 䜀䌄㈄䄄䈄㈄〄 㨀〄䈄㸄 伀䀄㸄䄄䈄Ⰴ 䀀〄㜄㠄䀄〄㴄㔄Ⰴ 䄀䈄䀄〄䔄Ⰴ 䄀䨄㼄䀄㔄㘄㠄㈄伄㈄〄㴄㔄 㠀 㔄㜄䄄㠄㬄㠄㔄⸄ ἀ㸄ⴄ㐀㸄㬄䌄 䤀㔄 䨄㐄〄䈄 㸀㼄㠄䄄〄㴄㠄 䀀〄㜄㬄㠄䜄㴄㠄 ㈀㠄㐄㸄㈄㔄 㼀䀄㠄䜄㠄㴄㠄Ⰴ 㨀㸄㠄䈄㸄 㼀䀄㸄㈄㸄㨄㠄䀄〄䈄 㐀㔄䘄〄䈄〄 㨀䨄㰄 㨀䀄〄㤄㴄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄Ⰴ 䄀䨄䤄㸄 䈀〄㨄〄 㠀 䈀㔄䔄㴄㠄㨄㠄Ⰴ 㼀䀄㔄㬄㸄㘄㔄㴄㠄伄 㠀 䄀䨄㈄㔄䈄㠄 㜀〄 㼀䀄㔄㐄㸄䈄㈄䀄〄䈄伄㈄〄㴄㔄 㠀 䨄䀄㜄〄 㴀〄㰄㔄䄄〄 㼀㸄 ㈀䀄㔄㰄㔄 㴀〄 ㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄〄 㼀䀄㸄伄㈄〄⸄
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀⸀ ℀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄Ⰴ ㈀ 㨀㸄㠄䈄㸄 㴀㔄 䄀〄 㜀〄㐄㸄㈄㸄㬄㔄㴄㠄 㸀䄄㴄㸄㈄㴄㠄䈄㔄 㴀䌄㘄㐄㠄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄⸄
Децата в ранна възраст не винаги осъзнават базисните си нужди. В състояние на глад, жажда, умора и др. те чувстват вътрешно напрежение, раздразнителност и неспокойствие. Но това са малки деца и не знаят как да постъпят. Понякога обвиняват заобикалящата ги външна среда за неудобствата им.
- Подходящо поведение на възрастния за предотвратяване на детското избухване : възрастния трябва да знае, че има деца, които реагират бурно и яростно в състояния на глад, жажда и др., затова той трябва да предложи напитка или храна дори и, когато детето не иска.
- Подходящо поведение на възрастния по време на избухване : детето да се успокоява, без да се коментира поводът за нападението(кой го е ядосал, кой му е взел играчката и т.н.), да се удовлетвори веднага първичната му нужда( да се заведе в кухнята и там да му се даде напитка или храна) и да се докосва, докато не се успокои. След като детето се успокои, може да се добави речево обяснение:” понякога, когато сме гладни или жадни сме ядосани”. Това се прави с цел детето да осъзнава причината за своето поведение и в бъдещи подобни ситуации.
2. Праг на ниското самочувствие ( самоувереност) 㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀ᰀ㴄㸄㌄㸄 㐀㔄䘄〄 ㈀ 䀀〄㴄㴄〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄 㠀㰄〄䈄 㨀䀄〄㤄㴄㠄 伀䀄㸄䄄䈄㴄㠄 䀀㔄〄㨄䘄㠄㠄Ⰴ 㜀〄䀄〄㐄㠄 㰀㸄㰄㔄㴄䈄㠄 㴀〄 㼀䀄㸄㈄〄㬄Ⰴ 㜀〄㌄䌄〄 ㈀ 㠀㌄䀄〄 㠀⼄㠀㬄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄Ⰴ ㈀ 㨀㸄㠄䈄㸄 㴀㔄 㼀㸄㬄䌄䜄〄㈄〄䈄 ㈀㔄㐄㴄〄㌄〄 䈀㸄㈄〄Ⰴ 㨀㸄㔄䈄㸄 㠀䄄㨄〄䈄⸄ ሀ 䈀㔄㜄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄 㔀 䔀〄䀄〄㨄䈄㔄䀄㴄㸄 䄀㠄㬄㴄㸄 㠀㰄㼄䌄㬄䄄㠄㈄㴄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄Ⰴ 㨀㸄㔄䈄㸄 㴀㔄 㠀㜄㌄㬄㔄㘄㐄〄 㼀㸄㐄䔄㸄㐄伄䤄㸄 㜀〄 䄀㬄䌄䜄㠄㬄㸄䈄㸄 䄀㔄⸄
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀ⴀ ἀ㸄㐄䔄㸄㐄伄䤄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㜀〄 㼀䀄㔄㐄㸄䈄㈄䀄〄䈄伄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㐀㔄䈄䄄㨄㸄䈄㸄 㠀㜄䌄䔄㈄〄㴄㔄 㨀 㜀〄 㐀〄 ㌀㸄 Ḁ䄠㼄〄䄄㠄ᴄ†㸀䈄 㼀㸄㐄㸄㴄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㰀㸄㘄㔄 㐀〄 㼀䀄㔄㐄㬄㸄㘄㠄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 㜀〄㴄㠄㰄〄㴄㠄伄Ⰴ 㸀䈄 㨀㸄㠄䈄㸄 ㌀㸄 㸀䜄〄㨄㈄〄䈄 䌀䄄㼄㔄䔄㠄 㠀 䌀㐄㸄㈄㸄㬄䄄䈄㈄㠄㔄⸄ ℀䨄䤄㸄 䈀〄㨄〄 㔀 㐀㸄䀄㔄 㐀㔄䘄〄䈄〄Ⰴ 㨀㸄㠄䈄㸄 㼀㸄ⴄ䈀䀄䌄㐄㴄㸄 䄀㔄 䄀㼄䀄〄㈄伄䈄Ⰴ 㐀〄 䨄㐄〄䈄 㼀㸄㸄䤄䀄伄㈄〄㴄㠄 䜀䀄㔄㜄 㼀䀄㔄㐄㬄㸄㘄㔄㴄㠄伄 㜀〄 㼀㸄㰄㸄䤄Ⰴ 㼀䀄㔄㐄㬄〄㌄〄㴄㔄 䄀䈄䀄〄䈄㔄㌄㠄㠄 㜀〄 䀀㔄䠄〄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㼀䀄㸄㬄㔄㰄〄 ⠀Ḁᴠ〄 ㈀䄄㠄䜄㨄㠄 㴀㠄 㔀 㴀㔄㼄䀄㠄伄䈄㴄㸄Ⰴ 㨀㸄㌄〄䈄㸄 㴀㔄䤄㸄 㴀㔄 䄀䈄〄㈄〄⸄ ᜀ〄 䈀㸄㈄〄 䤀㔄 㸀㼄㠄䈄〄㰄㔄 㸀䈄㴄㸄㈄㸄⸄ က㨄㸄 㠀 䈀㸄㌄〄㈄〄 㴀㔄 䌀䄄㼄㔄㔄㰄Ⰴ 䤀㔄 㸀㼄㠄䈄〄㰄㔄 㼀㸄 㐀䀄䌄㌄ 㴀〄䜄㠄㴄⸄ᴀ⤠⸀
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀ⴀ ἀ㸄㐄䔄㸄㐄伄䤄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㼀㸄 ㈀䀄㔄㰄㔄 㴀〄 㠀㜄䌄䔄㈄〄㴄㔄 㨀 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄䈄 䈀䀄伄㈄〄 㐀〄 㼀䀄㸄伄㈄㠄 䀀〄㜄㠄䀄〄㴄㔄 㨀䨄㰄 㜀〄䈄䀄䌄㐄㴄㔄㴄㠄㔄䈄㸄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄Ⰴ 㨀㸄㔄䈄㸄 ㌀㸄 㼀䀄㸄㈄㸄㨄㠄䀄〄 㨀䨄㰄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 㠀㜄䌄䔄㈄〄㴄㔄⸄ ᐀㔄㰄㸄㴄䄄䈄䀄㠄䀄〄㴄㔄䈄㸄 㴀〄 䄀䨄㼄䀄㠄䜄〄䄄䈄㠄㔄 㨀䨄㰄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄Ⰴ 㼀㸄 ㈀䀄㔄㰄㔄 㴀〄 ㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄㸄䈄㸄 㰀䌄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄Ⰴ 㼀㸄㴄㠄㘄〄㈄〄 䜀䌄㈄䄄䈄㈄㸄䈄㸄 㴀〄 㨀㸄㰄㼄㬄㔄㨄䄄㠄䀄〄㴄㸄䄄䈄⸄ 㔄〄㨄䘄㠄㠄 㸀䈄 ㈀㠄㐄〄㨄 Ḁ†〄㜄㠄䀄〄㰄Ⰴ 䜀㔄 䄀㠄 伀㐄㸄䄄〄㴄 㜀〄䀄〄㐄㠄 䈀㸄㈄〄Ⰴ 䜀㔄 㠀㜄㌄䌄㠄 ㈀ 㠀㌄䀄〄䈄〄⸄ ∀㸄㈄〄 㴀〄㠄䄄䈄㠄㴄〄 㔀 㜀〄 伀㐄㸄䄄㈄〄㴄㔄⸄ᴀⰠ 㨀〄㨄䈄㸄 㠀 䌀䄄㼄㸄㨄㸄伄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 䜀䀄㔄㜄 㼀䀄㔄㴄〄䄄㸄䜄㈄〄㴄㔄 㴀〄 ㈀㴄㠄㰄〄㴄㠄㔄䈄㸄 㰀䌄 㨀䨄㰄 㐀䀄䌄㌄㠄 㜀〄㴄㠄㰄〄㴄㠄伄Ⰴ 㨀㸄㠄䈄㸄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 䔀〄䀄㔄䄄㈄〄 㠀 㼀䀄㔄㐄㼄㸄䜄㠄䈄〄⸄
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀㌀⸀ ∀䀄䌄㐄㴄㸄䄄䈄㠄 ㈀ 䄀㈄㠄㨄㈄〄㴄㔄䈄㸄 䄀 㼀䀄㸄㰄㔄㴄㠄Ⰴ 㼀䀄㔄㰄㔄䄄䈄㈄〄㴄㔄 㠀 㴀㔄㼄㸄㜄㴄〄䈄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄
Адаптирането към всяко ново място или непозната ситуация обикновено изисква от децата допълнителни сили.
- Подходящо поведение на възрастния за предотвратяване на детското избухване : преди всяко преминаване от една дейност в друга е важно детето да бъде предупредено или предварително да се разкаже за това, което ще се случи. Когато детето знае за това, което предстои, то чувства самоувереност и агресивните реакции и нивото на стрес също спадат.
- Подходящо поведение на възрастния по време на избухване : важно е детето да се заведе на място, което му е познато и удобно (приятно за него място в градината, среда, която вече му е позната). Трябва да му се позволи да се облегне или да се гушне във възрастен, на когото вярва, то не трябва да се оставя изолирано и да се чувства самотно.
4. Непредвиждане на резултатите от действието㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀 ἀ㸄㴄伄㨄㸄㌄〄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄䈄㸄 㴀〄 㐀㔄䘄〄䈄〄 ㈀ 㸀䄄㴄㸄㈄〄䈄〄 䄀㠄 㴀㔄 㔀 ㌄䀄㔄䄄㠄㈄㴄㸄 㠀 䘀㔄㬄䈄〄 㰀䌄 㴀㔄 㔀 㐀〄 㴀〄䀄〄㴄伄㈄〄Ⰴ 㴀㸄 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄㠄䈄㔄 㸀䈄 㴀㔄㌄㸄 㰀㸄㌄〄䈄 㐀〄 䨄㐄〄䈄 䐀〄䈄〄㬄㴄㠄⸄ ᴀ〄㼄䀄㠄㰄㔄䀄Ⰴ 㨀㸄㌄〄䈄㸄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 㠀䄄㨄〄 㐀〄 䄀䈄㠄㌄㴄㔄 㐀㸄 㸀㼄䀄㔄㐄㔄㬄㔄㴄㸄 㰀伄䄄䈄㸄 㠀 㼀㸄 㼀䨄䈄伄 㴀〄䄄䈄䨄㼄㈄〄 㠀 䀀〄㜄䀄䌄䠄〄㈄〄 㴀㔄䤄〄 㴀〄 㜀㔄㰄伄䈄〄Ⰴ 㔄㜄 㐀〄 㔀 㠀䄄㨄〄㬄㸄 㐀〄 㴀〄㼄䀄〄㈄㠄 䈀㸄㈄〄⸄ ℀㼄㸄䄄㸄㴄㸄䄄䈄䈄〄 㐀〄 䄀㔄 㼀䀄㠄㐄㈄㠄㘄㐄〄 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄䨄䈄 㸀䈄 㐀㔄㤄䄄䈄㈄㠄㔄䈄㸄 㠀 䀀〄㜄㠄䀄〄㴄㔄䈄㸄 㴀〄 ㈀䀄䨄㜄㨄〄䈄〄 㰀㔄㘄㐄䌄 㼀䀄㠄䜄㠄㴄〄䈄〄 㠀 䄀㬄㔄㐄䄄䈄㈄㠄㔄䈄㸄 䄀〄 㴀㔄䤄〄Ⰴ 㨀㸄㠄䈄㸄 䄀㔄 㼀䀄㠄㐄㸄㠄㈄〄䈄 㠀 䌀䜄〄䈄 ㈀ 㼀䀄㸄㐄䨄㬄㘄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 㼀䀄㸄䘄㔄䄄〄 㴀〄 䀀〄㜄㈄㠄䈄㠄㔄⸄
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀ⴀ ἀ㸄㐄䔄㸄㐄伄䤄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㜀〄 㼀䀄㔄㐄㸄䈄㈄䀄〄䈄伄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㐀㔄䈄䄄㨄㸄䈄㸄 㠀㜄䌄䔄㈄〄㴄㔄㨄 ᨀ㸄㌄〄䈄㸄 䄀㔄 䌀䄄䈄〄㴄㸄㈄伄㈄〄 㼀㸄㈄䈄〄䀄伄䤄㸄 䄀㔄 䈀〄㨄㸄㈄〄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㔀 ㈀〄㘄㴄㸄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㐀〄 㠀㰄〄 ㈀ 㼀䀄㔄㐄㈄㠄㐄 㐀㔄㤄䄄䈄㈄㠄伄䈄〄 㰀䌄⸄ ᐀〄 㼀㸄㰄〄㌄〄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 㐀〄 㸀䄄䨄㜄㴄〄㈄〄 㠀 㐀〄 䀀〄㜄㌄㬄㔄㘄㐄〄 䀀〄㜄㬄㠄䜄㴄㠄 䄀㠄䈄䌄〄䘄㠄㠄 䜀䀄㔄㜄 Ḁ㼠㸄㜄㴄〄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㼀䀄㔄㐄㼄㸄㬄〄㌄〄㔄㰄㠄伄 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄ᴄ⸠
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀ⴀ ἀ㸄㐄䔄㸄㐄伄䤄㸄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄 㴀〄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 㼀㸄 ㈀䀄㔄㰄㔄 㴀〄 㠀㜄䌄䔄㈄〄㴄㔄 㨀 ᴀ〄 㐀㔄䈄㔄Ⰴ 㨀㸄㔄䈄㸄 㔀 㐀㔄㤄䄄䈄㈄〄㬄㸄 㼀㸄 㴀〄䜄㠄㴄Ⰴ 㨀㸄㤄䈄㸄 㔀 㼀䀄㔄㐄㠄㜄㈄㠄㨄〄㬄 㴀㔄㌄〄䈄㠄㈄㔄㴄 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄Ⰴ 㰀䌄 㔀 㴀䌄㘄㴄㸄 㸀伄䄄㴄㔄㴄㠄㔄 ㈀㔄㐄㴄〄㌄〄 㜀〄 䄀㬄䌄䜄㠄㬄㸄䈄㸄 䄀㔄 㠀 㜀〄 ㈀䀄䨄㜄㨄〄䈄〄 㰀㔄㘄㐄䌄 㼀㸄㈄㔄㐄㔄㴄㠄㔄䈄㸄 㠀 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄〄⸄ ᴀ〄㼄䀄㠄㼄㔄䀄Ⰴ 㐀㔄䈄㔄䈄㸄Ⰴ 㨀㸄㔄䈄㸄 㔀 㴀〄䄄䈄䨄㼄㠄㬄㸄 䀀㠄䄄䌄㴄㨄〄䈄〄 㴀〄 㐀䀄䌄㌄㸄 㐀㔄䈄㔄Ⰴ 㼀䀄㔄㐄㠄㜄㈄㠄㨄㈄〄 㐀㈄㔄 䀀㔄〄㨄䘄㠄㠄 㨀 㼀䨄䀄㈄〄䈄〄 䌀㈄䀄㔄㘄㐄〄 䀀㠄䄄䌄㴄㨄〄䈄〄Ⰴ ㈀䈄㸄䀄〄䈄〄 㰀㸄㘄㔄 㐀〄 㼀䀄㠄㐄㠄㜄㈄㠄㨄〄 伀䀄㸄䄄䈄 㸀䈄 䄀䈄䀄〄㴄〄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄Ⰴ 䜀㠄伄䈄㸄 䀀㠄䄄䌄㴄㨄〄 㔀 㼀㸄䄄䈄䀄〄㐄〄㬄〄⸄ က㨄㸄 ㈀䨄㜄䀄〄䄄䈄㴄㠄伄 䀀㔄〄㌄㠄䀄〄 䄀 伀䀄㸄䄄䈄 㨀䨄㰄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄 䈀㸄 䈀㸄㤄 䄀㔄 䐀㠄㨄䄄㠄䀄〄 ㈀䨄䀄䔄䌄 䀀㔄㜄䌄㬄䈄〄䈄〄 㸀䈄 㐀㔄㤄䄄䈄㈄㠄㔄䈄㸄 㴀〄 㐀㔄䈄㔄䈄㸄Ⰴ 䈀㸄㈄〄 㴀伄㰄〄 㐀〄 㐀㸄㈄㔄㐄㔄 㐀㸄 㸀䄄䨄㜄㴄〄㈄〄㴄㔄 㴀〄 㼀㸄㬄㔄㜄㴄㠄 㠀㜄㈄㸄㐄㠄 㜀〄 ㈀ 䨄㐄㔄䤄㔄⸄
㰀戀㸀 㰀昀漀渀琀 猀椀稀攀 㴀 㐀 挀漀氀漀爀㴀 ∀戀氀愀挀欀∀㸀㰀瀀 愀氀椀最渀 㴀 樀甀猀琀椀昀礀㸀㰀⼀戀㸀㔀⸀ ἀ㸄㐄䀄〄㘄〄㴄㠄㔄 㴀〄 ㌄䀄㔄䄄㠄㈄㔄㴄 㰀㸄㐄㔄㬄
Деца, които имат семейство с агресивен модел(родител, брат, сестра и т.н.) понякога използват защитената среда на детската градина, за да подражават на агресивния модел, на който са подложени в семеиството.
- Подходящо поведение на възрастния за предотвратяване на детското избухване: Трябва да се потърси професионалното мнение на психолог, който да „предпише” средствата за планиране на по-добри преживявания на детето в рамките на детската градина.
- Подходящо поведение на възрастния по време на избухване: Да се опита да успокои детето и да го подкрепи в действията, подходящи за правилата на детската градина. В случей на прояви на тежка агресия в големи размери трябва да се известят служителите, които се грижат за терапията на семейството.
В контекста на казаното по-горе следва да обобщим, че задълбочената и цялостна терапия на агресивността не може да се ограничи само с подходящи реакции от страна на учителите. Този проблем трябва да се обсъжда във всичките му аспекти – трябва да бъдат ангажирани и допълнителни специалисти за по-доброто разбиране на агресивното поведение и за разграничаване на нормалното поведение от агресивното. Това разграничение ще помогне при взимането на правилно решение за необходимостта от психологическа или друга намеса, която да бъде насочена, както към детето, така и към неговото семейно обкръжение. 㰀⼀戀㸀
㰀⼀琀爀㸀
㰀⼀昀漀渀琀㸀